Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Finns ingen hos oss ingen beställning är för liten hos Glasverandan.se


Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ
- Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro 444-9781. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga.

 

- Kortbetalning Kostnad: 0 kr
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via 
Auriga 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

 

- Faktura / Klarna
Betalningsvillkor 14 dagar. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

 

- Delbetalning / Klarna Konto
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad. Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura. En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång. 0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Allmänna villkor hittar du 
här.


Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vid avhämtning bestämmer du själv när du vill hämta efter överenskommelse med oss via mail eller sms. 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar genom DHL till DHL:s utlämningsställen.

 

Mindre beställningar skickas med posten som brev.

Har du speciella önskemål om leveranssätt så kontakta oss via mail på [email protected] direkt när du lagt din beställning.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
 

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, För brev upp till 500g skickar vi med postens och deb 24:- el. 39:- beroende på vikt. För paket upp till 3kg debiterar vi 49:- för paket mellan 3 och 5 kilo debiterar vi 59:- och för paket mellan 5 kilo och 10 kilo debiterar vi 69:- och för paket över 15 kilo debiteras 79:- detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. På några enstaka varor tas en avgift på 30:- för skrymande ut, även detta beräknas automatiskt i kassan. Vid ordervärde överstigande 1200kr bjuder vi på fraktkostnaden. Om man hämtar direkt vid oss på Nämnsbovägen 34 i Säter debiterar vi naturligtvis ingen fraktkostnad. Kryssa bara i "hämtas i butik" i kassan så tas frakten bort.

Vi har för närvarande bara möjlighet att leverera inom Sverige. vid önskemål om leverans utanför Sverige kontakta oss via e-post innan för så tittar vi på möjliga fraktalternativ och kostnader.


Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.  Vi vill alltid ha ett foto via mail vid reklamationer. Vi accepterar inga reklamationer utan att vi blivit kontaktade via mail eller telefon i förväg. 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vid retur får du som kund själv stå för returfrakten, återbetalning av ursprungligt ordervärde sker så snart varorna kommit tillbaka till oss. Vi accepterar inte returer utan att vi blivit kontaktade via mail eller telefon.  Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till posten (för brev) eller DHL:s  utlämningsställe (för paket) och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet/brevet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller DHL:s hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller DHL inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 vecka. brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Produkter
Övrigt