Finns ingen hos oss ingen beställning är för liten hos Glasverandan.se
Moms ingår i priset med f.n. 25% i dom flesta fall, i några fall gäller momssatserna 12% el 6%
- Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro 444-9781. Eller på swish 123 366 92 72 . Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. Vid betalning till vårt Bankgiro tar leveransen någon dag extra pga bankgirots hanteringstid innan vi har registrerat inbetalningen.
- Swish
Kostnad: 0 kr
Du betalar med swish direkt i kassan i webbutiken i samma kassa som "förskottsbetalning"
-Klarna
Betalningsvillkor är dom då gällande hos klarna, för respektive betalalternativ dom erbjuder, vilket visas när du betalar/bekräftar din beställning. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring.
Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vid avhämtning bestämmer du själv när du vill hämta efter överenskommelse med oss via mail eller sms.
Vi skickar beställningar genom DB Schenker till DB Schenkers:s utlämningsställen.
Lättare beställningar skickas med posten som brev eller varubrev.
Har du speciella önskemål om leveranssätt så notera hellst detta i meddelanderutan i kassan vid beställningen. Eller på [email protected] direkt när du lagt din beställning. (men mailen läses inte hela tiden utan några gånger under dagen i normalfallet, så det säkraste sättet är via meddelanderutan, då ser den som packar detta direkt)
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, För beställningar upp till 50g skickar vi med posten som brev. För beställningar upp till 250g som inte är skrymmande skickas beställningen med Postnord som varubrev. Övriga beställningar över 250g eller med högre varuvärden, skickas med DB Schenker till ditt närmaste utlämningsställe. Fraktkostnaden beräknas i kassan där du kan se vad frakten kostar i varje enskilt fall. På några enstaka varor tas en extra avgift för skrymande varor ut, även detta beräknas automatiskt i kassan. Vid ordervärde överstigande 1200kr bjuder vi på fraktkostnaden. Om man hämtar direkt vid oss på Norrtullsvägen 19 i Säter debiterar vi naturligtvis ingen fraktkostnad. Kryssa bara i "hämtas i butik" i kassan så tas frakten bort.
Vi har för närvarande möjlighet att leverera inom Sverige samt till Finland och Danmark vilket går att beställa direkt i butiken, vid önskemål om leverans utanför dessa länder kontakta oss via e-post innan för så tittar vi på möjliga fraktalternativ och kostnader.
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya produkter eller del av produkt, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Om det inte finns nya produkter eller ny del av produkt att skicka, så återbetalas beloppet för godkänd reklamation. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Vi vill alltid ha ett foto via mail vid reklamationer. Vi accepterar inga reklamationer utan att vi blivit kontaktade via mail eller telefon i förväg.
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vid retur får du som kund själv stå för returfrakten, återbetalning av ursprungligt ordervärde sker så snart varorna kommit tillbaka till oss i helt skick. Det är viktigt att det finns namn och ordernummer i returen. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till posten (för brev) eller DB Schenker:s utlämningsställe (för paket) och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet/brevet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller DB Schenker:s hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller DB Schenker inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (normalt 14 dgr), så debiterar vi faktisk returkostnad (normalt mellan 125-250:-):- samt en administrationsavgift på 50:- för vårt arbete med hantering av varorna.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR.